Het eerste weekend

8 september 2019 - Port Elizabeth, Zuid-Afrika

Het eerste weekend hier in aangebroken. Het wordt super lekker weer, dus we hebben leuke dingen op de planning staan. Het begint vrijdagavond. Er zijn 3 Meiden meiden uit België aangekomen en die hebben we uitgenodigd om te komen eten. Grappig om de verschillen en de gelijkenissen met elkaar te bespreken. Was een gezellige avond met lekkere Zuid-Afrikaanse wijn.

Zaterdagochtend vroeg op want we gingen op safari. Was echt super gaaf. We moesten eerst naar de receptie rijden en onderweg kwamen we toen al zebra’s, neushoorns en giraffen tegen. Echt super gaaf om te zien. We hadden een tour geboekt dus we gingen met de hele groep uit het huis in de safari auto. Ik heb met de eerste Safari gewoon al 3 dieren van de big 5 gezien (neushoorn,buffel, leeuw), echt heel gaaf.

In de avond gingen we stappen. Super gezellige avond gehad en iedereen had het naar zijn zin. De mensen van de andere huizen waren ook gekomen. Totdat er opeens precies iemand voor de deur werd neergestoken in zijn nek, rug en buik. Gelukkig heb ik het niet zien gebeuren,maar zag ik hem liggen. We hadden ook een paar studenten van verpleegkunde bij, dus die zijn gelijk eerste hulp gaan verlengen. Gelukkig kwam niet heel veel later de ambulance en politie. We waren allemaal erg ontdaan en vroegen ook aan een paar Afrikanen of dit normaal was. Hun keken er niet eens van op. Ze zeiden dat dit heel normaal is en vaker gebeurd. Dit was echt wel even een reality check over waar ik daadwerkelijk was. We zijn daarna nog even door gegaan, maar eigenlijk waren we er wel klaar mee en zijn we daarna naar huis gegaan.

Zondag zijn we naar het strand geweest. We zouden gaan surfen, maar dat ging helaas niet, dus zijn we maar gewoon gaan zwemmen. Het was 35 graden dus een beetje verkoeling in de zee was welkom. De zee hier is echt super, super tof! Super hoge golfen, dus we hebben veel in de zee gelegen en in de golfen gesprongen.

Terug in het huis kwamen de 5 andere meiden aan. We zijn nu met 14 mensen in een huis. Is wel echt heel veel. We moeten dus nog maar even gaan zien hoe we dat allemaal gaan doen. We passen namelijk niet eens met z’n alle aan de tafel, en koken voor 14 mensen is ook geen pretje. Hoewel dat was ik gelukkig al wel gewent op m’n werk. Positief proberen te blijven kijken.

Morgen gaat de eerste werkweek beginnen. Echt wel zin in.

Super leuk weekend gehad dus, en ook nog een hoop leuke andere uitjes op de planning staan voor de komende weekenden, dus ik ga mij hier niet vervelen.

Dikke knuffel en kus uit het zonnige Afrika.

1. Saskia:
    8 september 2019
    Leuke en heftige dingen weer meegemaakt!
    Succes met je eerste echte werkdag morgen, spannend!😁 Dikke kus!
  2. Danielle:
    8 september 2019
    Jeetje! Was wel even schrikken!!
    Gaaf dat je er al een aantal heb gezien van de big 5! Heel veel succes morgen.
    XXX
  3. Oma:
    8 september 2019
    Geweldig wat een ervaringen om mee te maken liefs
  4. Mama:
    8 september 2019
    Geweldig leuk en mooi allemaal, maar er is inderdaad ook een vreselijke kant, een heel andere wereld dan die wij kennen.
    Heel veel succes morgen op je eerste werkdag, maak er iets moois van en pas goed op jezelf. Kusjes en een dikke knuffel.
  5. Edward Heinekamp:
    9 september 2019
    Geweldig om weer te lezen wat je meemaakt, maar ik hoop dat je niet bij elke reisverhaal iets ergs meemaakt. Tof dat je van dichtbij de wilde dieren ziet waar je normaal gesproken naar een dierentuin voor moet. Ik hoop dat je eerste vrijwillige werkweek leuk en aangenaam wordt en dat je een steentje kan bijdrage om die mensen een lach op hun gezicht te krijgen. Dat gaat jou wel lukken 🤗😌 groetjes van ons.
  6. Paul Baris:
    9 september 2019
    Geweldig Charlotte! Je bent een wereldmeid!
    Ik geniet van je blogs, hoe vaker hoe liever.
    Groetjes uit Zeeland👍👌💋
  7. A de Vries:
    9 september 2019
    Wat verschrikkelijk wat je heb mee gemaakt probeert het uit je hoofd te zetten.we vinden je blogs heel er fijn om ze te krijgen en te lezen.je bent echt geweldig.We hopen dat jullie daar iets veranderen kunnen wat hard nodig is van wat ik zo hoord.Groetjes van ons we houden van je.xxx
  8. Wilma de Ridder:
    10 september 2019
    Ondanks wat er voor je deur gebeurde, heb je al veel gezien van Afrika! The Big 3, bijna 5! Een hele andere wereld maar fijn dat je je al een beetje thuis voelt! Groet van Cees en Wilma